Mamy bogate doświadczenie w negocjowaniu umów leasingu statków powietrznych oraz leasingu silników lotniczych, a także tzw. umów nowacji leasingu, czyli zmiany osoby leasingodawcy.
Doradzamy i doradzaliśmy wszystkim stronom zaangażowanym w finansowanie statków powietrznych – funduszom leasingowym, liniom lotniczym i nabywcom, a także bankom.
Wspieramy również w transakcjach nabycia statku powietrznego, zarówno nowego od producenta, jak i używanego. Doradzaliśmy w tym zakresie nabywcom, zbywcom (w tym producentom) i finansującym.
Wspieramy klientów przez cały cykl umowy leasingowej, a także w razie konieczności jej rozwiązania i zwrotu oraz wyeksportowania statku powietrznego.
Obsługę transakcji lotniczych wspiera bardzo doświadczona praktyka bankowości i finansowania projektów.
Od lat pomagamy liniom lotniczym w rozwoju i ekspansji ich działalności. Pomogliśmy kilku zagranicznym przewoźnikom otworzyć działalność w Polsce, w tym zarejestrować oddział, uzyskać zezwolenie na sprzedaż biletów oraz dopełnić formalności związanych z delegacją zagranicznego personelu do Polski. Wspieraliśmy również polskich operatorów otwierających nowe połączenia lub usługi za granicą.
Mamy także doświadczenie w doradztwie dotyczącym najmu statku powietrznego z załogą, czyli tzw. umów wet leasing (ACME lease) na rzecz przewoźników spoza Unii Europejskiej, w tym procesu uznawania certyfikacji operatora oraz innych koniecznych uzgodnień z Urzędem Lotnictwa Cywilnego.
Nasza praktyka postępowań sądowych i arbitrażowych reprezentuje linie lotnicze w dziesiątkach sporów pasażerskich o odszkodowanie za odwołanie czy opóźnienie lotu (unijne rozporządzenie 261/2004), jak i związane ze zniszczeniem lub zgubieniem bagażu albo wypadkami pasażerów (Konwencja Montrealska z 1999 r.). Działamy zarówno w procesach sądowych, jak i w mediacjach prowadzonych przez biuro Rzecznika Praw Pasażerów przy ULC. Mamy też bogate doświadczenie w innych skomplikowanych sporach transgranicznych z sektora lotniczego.
Doradzamy także tym przedsiębiorcom z branży lotniczej, których działalność skupia się na ziemi – w zakładach produkcyjnych, halach i hangarach. Świadczymy pełną obsługę ich bieżącej działalności, w tym w zakresie prawa pracy i umów z kontrahentami, a także wspieramy ich rozwój przez projekty inwestycyjne, a także przejęcia innych przedsiębiorstw. Doradzamy w zakresie skomplikowanych zagadnień regulacyjnych dotyczących certyfikacji produkcji czy serwisu oraz utrzymania ciągłej zdatności do lotu (CAM) statków powietrznych oraz ich części.
Doradzamy w zakresie wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych, w tym w postępowaniach przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego. Wspieramy również producentów innowacyjnych platform, w tym statków powietrznych bezpośredniego startu i lądowania (VTOL), w procesie certyfikacji projektowania, produkcji i samego produktu. Bierzemy aktywny udział w rozwoju regulacji nowych obszarów lotnictwa, doradzając w tym zakresie także podmiotom publicznym.