Joint venture
Nasze doświadczenie w prowadzeniu projektów joint venture obejmuje:
- zakup i zakładanie, wraz z dokonaniem wszelkich wymaganych rejestracji, spółek celowych;
 - dostosowywanie postanowień umów spółek do potrzeb klientów;
 - negocjowanie oraz przygotowywanie umów wspólników oraz umów joint venture, a także listów intencyjnych;
 - dokonywanie wszelkich związanych z projektami joint venture operacji korporacyjnych w spółkach, takich jak połączenia, podziały i przekształcenia spółek;
 - negocjowanie oraz przygotowywanie umów sprzedaży udziałów / akcji oraz przedsiębiorstw;
 - przeprowadzanie badań due diligence potencjalnych partnerów biznesowych i spółek będących celem przejęcia;
 - reprezentację klientów w związku z projektami joint venture przed wszelkimi organami, a w szczególności przed organami ochrony konkurencji w postępowaniach z zakresu koncentracji przedsiębiorców.
 
Dystrybucja
Nasze doświadczenie w zakresie umów dystrybucji obejmuje:
- konstruowanie, ocenę, a także dostosowanie do prawa polskiego umów dystrybucji dla producentów: produktów lakierniczych, środków ochrony roślin, sprzętu hi-fi, telefonów komórkowych, wyrobów budowlanych, biżuterii, renomowanej odzieży sportowej, wyrobów medycznych i suplementów diety, włącznie z ogólnymi warunkami sprzedaży;
 - doradztwo w zakresie wyboru optymalnych modeli dystrybucji z uwzględnieniem oferowanych dóbr i usług (dystrybucja selektywna, dystrybucja franchisingowa, klauzule antykonkurencyjne);
 - konstruowanie i ocenę umów dystrybucji selektywnej;
 - konstruowanie i ocenę umów dystrybucji franchisingowej;
 - ocenę możliwości i warunków zastosowania klauzul antykonkurencyjnych (wyłączności dostaw, wyłączności zakupu, ograniczenia sprzedaży przez internet, wyłączności terytorialnej, zakazu prowadzenia działalności konkurencyjnej przez dystrybutora, zasad kształtowania cen) (prawo konkurencji);
 - ocenę możliwości i warunków zastosowania programów rabatowych dla kluczowych klientów;
 - ocenę możliwości i warunków zastosowania rozmaitych programów wsparcia sprzedaży;
 - ocenę umów dystrybucyjnych pod kątem możliwości ich kwalifikowania do grupy umów agencyjnych i zastosowania reżimu prawnego umów agencyjnych (ochrony agenta);
 - doradztwo w zakresie zdefiniowania praw i obowiązków stron umowy dystrybucyjnej zawartej ustnie lub wykonywanej faktycznie;
 - ocenę zasadności roszczeń dystrybutora w związku z przedterminowym rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy dystrybucyjnej, z tytułu szkody w postaci utraty przychodów ze zbudowanego przez dystrybutora rynku zbytu, braku zwrotu inwestycji dokonanych na rozwój sieci dystrybucji itd.;
 - regulację wzajemnych praw i obowiązków producenta i dystrybutora w zakresie zaspokajania roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji;
 - doradztwo w zakresie upoważnienia dystrybutora do korzystania w działalności dystrybucyjnej ze znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających producenta oraz know-how producenta, regulację zasad współpracy stron w przypadku naruszania praw własności przemysłowej producenta przez osoby trzecie (własność intelektualna).
 
Agencja
Nasze doświadczenie w zakresie umów agencyjnych obejmuje:
- analizę skutków prawnych zmiany i rozwiązania umów agencyjnych zawartych przez zagranicznych producentów leków i producentów maszyn z agentami działającymi na ich rzecz w Polsce;
 - ocenę możliwości występowania agenta ubezpieczeniowego w charakterze ubezpieczającego (posiadacza polisy) dla grupy ubezpieczonych (ubezpieczenia);
 - ocenę i dostosowanie do prawa polskiego umów agencyjnych, w tym w zakresie bezwzględnie obowiązujących przepisów ustanawiających szczególną ochronę agenta;
 - ocenę możliwości i warunków zastosowania klauzul antykonkurencyjnych (zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej po ustaniu stosunku agencji);
 - doradztwo w zakresie kalkulacji świadczenia wyrównawczego;
 - doradztwo w zakresie upoważnienia agenta do korzystania w działalności agencyjnej ze znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających producenta oraz know-how producenta, regulację zasad współpracy stron w przypadku naruszania praw własności przemysłowej producenta przez osoby trzecie (własność intelektualna).
 
Franczyza
Nasze doświadczenie w zakresie umów franczyzy obejmuje:
- doradztwo dla franczyzodawcy oferującego franczyzę luksusowych hoteli, m.in. w zakresie regulacji zasad kontynuowania działalności w przypadku utraty przez franczyzobiorcę tytułu własności lub posiadania obiektu hotelowego;
 - doradztwo przy konstruowaniu wzoru umowy franczyzy dla sieci agencji pracy tymczasowej, z dostosowaniem innowacyjnej koncepcji prowadzenia biznesu na rynku pracy;
 - doradztwo przy adaptowaniu do polskich warunków umowy franczyzy do zastosowania przez producenta obuwia;
 - doradztwo w zakresie identyfikacji pakietu franczyzowego: oferty towarów i usług, operacyjnego sposobu prowadzenia biznesu, know-how, zasad korzystania ze znaków towarowych i innych elementów wizerunkowych, standardu obsługi klienta, wspólnej reklamy i marketingu w ramach sieci franczyzowej, korzyści z uczestnictwa w grupie zakupowej;
 - ocenę możliwości i warunków zastosowania klauzul antykonkurencyjnych (zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej po ustaniu stosunku franczyzy);
 - ocenę zasadności roszczeń franczyzobiorcy w związku z przedterminowym rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy, z tytułu szkody polegającej na utracie przychodów ze zbudowanego przez franczyzobiorcę rynku zbytu, braku zwrotu inwestycji dokonanych na rozwój biznesu franczyzodawcy itd.;
 - doradztwo w zakresie upoważnienia dystrybutora do korzystania w działalności dystrybucyjnej ze znaków towarowych i innych oznaczeń odróżniających producenta, oraz know-how producenta;
 - regulację zasad współpracy stron w przypadku naruszania praw własności przemysłowej producenta przez osoby trzecie (własność intelektualna);
 - doradztwo w zakresie zasad kalkulacji i rozliczania opłaty franczyzowej.
 
Umowy ramowe
Nasze doświadczenie w zakresie umów ramowych obejmuje:
- konstruowanie, ocenę, a także dostosowanie do prawa polskiego umów współpracy handlowej dla producentów: produktów lakierniczych, środków ochrony roślin, sprzętu hi-fi, telefonów komórkowych, wyrobów budowlanych, biżuterii, renomowanej odzieży sportowej, wyrobów medycznych i suplementów diety, włącznie z ogólnymi warunkami sprzedaży;
 - doradztwo w zakresie zasad zmian warunków umowy;
 - ocenę możliwości i warunków stosowania programów rabatowych dla kluczowych klientów i programów wsparcia sprzedaży;
 - ocenę skutków niewykonywania umów ramowych.
 
Ogólne warunki sprzedaży dóbr i świadczenia usług / dokumenty standaryzujące obrót
Nasze doświadczenie w tym zakresie obejmuje:
- konstruowanie, ocenę, a także dostosowanie do prawa polskiego ogólnych warunków sprzedaży dla producentów: produktów lakierniczych, środków ochrony roślin, sprzętu hi-fi, telefonów komórkowych, wyrobów budowlanych, biżuterii, renomowanej odzieży sportowej, wyrobów medycznych i suplementów diety;
 - weryfikację zapewnienia przestrzegania praw konsumenta.
 
Umowy marketingowe
Nasze doświadczenie w zakresie umów marketingowych obejmuje:
- opracowanie umów o wsparcie sprzedaży dystrybutora przez producentów produktów lakierniczych i wyrobów medycznych poprzez udostępnienie sprzętu niezbędnego do aplikowania i testowania produktów;
 - opracowanie systemów rabatowych dla kluczowych klientów producenta środków ochrony roślin,
 - opracowanie umów o wykonanie usług marketingowych z agencjami public relations i domami mediowymi,
 - opracowanie regulaminów konkursów organizowanych na zasadach przyrzeczenia publicznego,
 - skonstruowanie umowy o współorganizację konkursu między siecią detaliczną sprzedającą odzież i magazynem mody.
 
Umowy leasingu / najmu i umowy towarzyszące
Nasze doświadczenie w zakresie umów leasingu i towarzyszących obejmuje:
- weryfikację i negocjowanie umów leasingu oraz najmu długoterminowego samochodów osobowych, wraz z umowami towarzyszącymi (o zarządzanie flotą, o ubezpieczenie, o świadczenie usług serwisowych, o zakup paliwa i innych dóbr), na rzecz leasingobiorców / najemców,
 - doradztwo w zakresie wyboru optymalnego modelu leasingu (operacyjny, finansowy, revolving).
 
Umowy o produkcję kontraktową
Nasze doświadczenie w zakresie umów o produkcję kontraktową obejmuje:
- skonstruowanie umowy o produkcję kontraktową kosmetyków według technologii i receptury zlecającego, na rzecz zlecającego produkcję,
 - weryfikację i dostosowanie do polskiego prawa umowy o produkcję kontraktową produktów leczniczych przez polskiego producenta kontraktowego na rzecz brytyjskiego zlecającego, analiza dostępnych zlecającemu na gruncie prawa polskiego instrumentów przymuszających do wykonania umowy,
 - doradztwo w zakresie postanowień umownych o transferze technologii do producenta kontraktowego,
 - doradztwo w zakresie regulacji umownej zakresu korzystania przez producenta kontraktowego z technologii udostępnionej przez zlecającego, w tym w zakresie własności innowacji wytworzonych przez producenta kontraktowego w związku z korzystaniem z technologii zlecającego (własność intelektualna),
 - doradztwo w zakresie kształtowania zasad rozliczania stron w kontekście rezerwowanych przez zlecającego mocy produkcyjnych (produkcja planowana) i wykorzystanych na zamówienie zlecającego mocy produkcyjnych.
 
Umowy o usługi powiernicze
Nasze doświadczenie w zakresie umów powierniczych obejmuje:
- przygotowanie umów powierniczego nabycia udziałów / akcji, przedsiębiorstw oraz nieruchomości,
 - przygotowanie umów powierniczych z udziałem w charakterze powiernika instytucji finansowych, partnerów biznesowych beneficjenta powierniczego lub spółek SPV,
 - przygotowanie opinii prawnych dotyczących konsekwencji i kwalifikacji prawnej zawieranych umów powierniczych, także na rzecz instytucji finansowych.