Indywidualne i zbiorowe prawo pracy
Naszym klientom pomagamy na każdym etapie prowadzonej działalności, dostarczając indywidualnie opracowane rozwiązania, zapewniające nie tylko pełne bezpieczeństwo prawne, ale także osiągnięcie zamierzonych celów biznesowych.
Dzięki ścisłej współpracy z innymi praktykami oferujemy rozwiązania kompleksowe, uwzględniające nie tylko kwestie pracownicze, ale także związane z nimi zagadnienia prawa cywilnego, korporacyjnego, podatkowego czy karnego.
Kompleksowo doradzamy naszym klientom i aktywnie wspieramy ich w następujących obszarach:
- struktury zatrudnienia, nawiązywanie i rozwiązywanie stosunków pracy, m.in. negocjacje, zatrudnianie kadry menedżerskiej i kluczowych pracowników oraz tzw. „trudne zwolnienia” pracowników wysokiego szczebla i pracowników chronionych,
- restrukturyzacja zatrudnienia, m.in. konstrukcja pracodawcy wewnętrznego, zwolnienia indywidualne i grupowe, przejścia zakładów pracy, transakcje M&A, outsourcing pracowników,
- nietypowe (elastyczne) formy zatrudnienia, m.in. praca tymczasowa, umowy cywilnoprawne,
- spory sądowe przed sądami wszystkich instancji na terenie całego kraju i negocjacje ugodowe w sprawach prawa pracy, m.in. mobbingu, dyskryminacji, wypadków przy pracy, roszczeń pracowniczych wynikających z rozwiązywania umów o pracę, pakietów socjalnych,
- zarządzanie ryzykiem, m.in. due diligence, forensic audits, postępowania wyjaśniające z elementami karnymi w przypadku naruszeń pracowników,
- wewnętrzne polityki i kodeksy, m.in. regulaminy pracy i wynagradzania, kodeksy etyczne, polityki antydyskryminacyjne, polityki dotyczące monitoringu pracowników i prywatności, korzystania z mienia służbowego, odpowiedzialności za mienie,
- systemy wynagradzania, premiowania i innych świadczeń dla pracowników różnych szczebli,
- monitoring pracowników i ochrona prywatności pracowników, m.in. nagrywanie, kontrola skrzynek e-mail, portale społecznościowe,
- mobbing, ochrona dóbr osobistych,
- dyskryminacja w zatrudnieniu i stosunkach cywilnoprawnych (członkowie zarządu, zleceniobiorcy), w tym w szczególności w zakresie wynagradzania i prawa do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- ochrona danych osobowych w zatrudnieniu,
- relacje ze związkami zawodowymi, m.in. negocjacje, porozumienia i układy zbiorowe pracy, spory zbiorowe, strajki,
- rady pracowników i przedstawiciele pracowników, obowiązki informacyjne i konsultacyjne,
- sprawy pracownicze związane z tworzeniem i funkcjonowaniem spółek europejskich, m.in. porozumienia, specjalne zespoły negocjacyjne, europejskie rady zakładowe,
- wypadki przy pracy, m.in. postępowanie powypadkowe, zarządzanie ryzykiem i roszczenia pracowników,
- bezpieczeństwo i higiena pracy, m.in. compliance we współpracy ze specjalistami BHP,
- ubezpieczenia społeczne, w tym ubezpieczenia społeczne obywateli państw trzecich o różnym statusie w Polsce, na terytorium UE i innych krajów,
- legalizacja pracy i pobytu obywateli państw trzecich, w tym członków zarządu i pracowników misji dyplomatycznych i konsularnych, kościołów i związków wyznaniowych w Polsce i Unii Europejskiej, m.in. zezwolenia na pracę, wizy, karty pobytu,
- prowadzenie sporów z właściwymi organami w zakresie legalności pracy i pobytu obywateli państw trzecich w Polsce, m.in. postępowania o wydalenie z kraju,
- kontrole Państwowej Inspekcji Pracy,
- certyfikacja i działalność agencji zatrudnienia,
- szkolenia z zakresu spraw pracowniczych adresowane, w zależności od potrzeb, do pracowników różnego szczebla oraz pracodawców,
- programy weryfikacji kandydatów (pre-employment screening).